Skip to main content

Nach Klonen einer HD bootet Rechner immer in den Acronis Loader

Beginner
Comments: 0

Hallo Fachleute,

habe die HD meines Notebook auf eine SSD geklont (hoffentlich). Ich habe den Vorgang gestartet, angeklickt, dass der Computer nach Abschluß der Aktion heruntergefahren wird. War dann außer Haus. Als ich zurückkam, war der Rechner aus. Gehe davon aus, dass dieses das Herunterfahren nach Ende der Klon-Aktion war.

Wenn ich aber jetzt den Rechner wieder hochfahren will, bootet er immer in den Acronis-Loader, so als wenn er den Klonvorgang neu starten will. Dann kommt aber bald eine Fehlermeldung "Eines oder mehrere Wechsellaufwerke wurden möglicherweise noch nicht gestartet....." Hier kann ich Ja (weiter warten) Nein oder Abbrechen anklicken. Bei Ja passiert nichts bis irgendwann wieder die obige Fehlermeldung kommt, bei Nein oder Abbrechen bootet der Rechner und zwar wieder in den Acronis Loader.

Wie komme ich da raus?

Grüße

Robert

Legend
Comments: 9981
mvp

Robert wrote:

After cloning an HD, computers always boot into the Acronis Loader
Hello professionals,

the HD of my notebook cloned to an SSD (hopefully). I have started the process, clicked the computer down after the action is completed. Was then out of the house. When I came back, the calculator was off. Assume that this was the shutdown after the end of the clone action.

But if I want to start the computer again, he always boots into the Acronis loader, as if he wants to restart the cloning process. But then comes an error message "One or more removable drives may not have been started yet ....." Here I can click Yes (continue) No or Cancel. If yes, nothing happens until eventually the above error message comes, in case of no or abort the computer boots and back into the Acronis Loader.

How do I get out?

Robert, welcome to these User Forums.

Please see forum topic: [IMPORTANT] CLONING - How NOT to do this which will help describe why you are seeing the problem. 

The issue now is that Acronis has modified your computer Windows Boot Configuration to boot into the Acronis Loader environment and you will need to try to repair this change.

See webpage: BCDEdit – Guide for Windows Vista, 7, 8, 10 but note that you will need to either boot into the Windows recovery console or use a Windows Installation or Repair disk.