Skip to main content

Problem Seagate DiscWizard Planungsdienst

Thread needs solution
HJB
Beginner
Comments: 4

Seagate DiscWizard ist ja ein abgespeckter Clone von True Image. Bei Seagate habe ich zum Problem keine Infos gefunden. Ich selber benutze ATI 2019.

Aber ein Bekannter hat zwei Notebooks mit Windows 7 64-bit (Home und Pro) mit internen SSDs und externer Seagate-Festplatte und Administartor-Benutzerkonten. Installiert wurde das aktuelle "DiscWizardSetup-23017160.exe". Beim Starten kommt immer ein Fehler das der Planungsdienst ein Problem hat. Siehe Anhang. Die Knowledge Base hat keine Informationen zu dem Fehler. So habe ich auf "Ignorieren" geklickt und das Programm hat problemlos gesichert.

Frage ist kennt jemand das Problem und kommt es auch in der ATI-Software vor?

Attachment Size
Acronis-Fehler.jpg 117.25 KB
0 Users found this helpful
Legend
Comments: 17522

I do not recall seeing any reports of any errors about 'changing the startup type for the Acronis Scheduler service' in the ATI forums, and have not seen this on any of my own computers.

I would be of the opinion that this could be caused by security software preventing changes to either the Services.msc control panel, or to the Windows Registry settings behind these.

HJB
Beginner

One computer has MS Security Essentials and the other computer has Avast Free as security software.

Legend
Comments: 17522

What is shown as the startup type for the Acronis Scheduler2 Service on the problem computers?

This is what is shown on my own computer (Win 10).

HJB
Beginner

I have checked it today. The services "Remoteprozeduraufruf (RPC)", "DCOM-Server-Prozessstart" und "RPC-Endpunktzuordnung" were running. Also the service "Seagate Scheduler2 Service" which must be the same as "Acronis Scheduler2 Service". Der service name was also "AcrSch2Svc".

Over the next two weeks, I will not have access to the notebooks to check for more. Thanks for your help.